Zoeken

vrijdag 21 november 2014

DIY Industrial Copper Pipe Ipad And Book Holder

DIY Industrial Copper Pipe Ipad And Book Holder

Al jaren heb ik een Ipad maar gek genoeg heb ik hier nooit een houder voor aangeschaft! En dat terwijl zo’n houder juist ontzettend handig is, voor het kijken van tv, films of zelfs om je kookboek rechtop in neer te zetten. Larissa heeft er wel eentje en die gebruikt zij ontzettend vaak de laatste tijd, waardoor ik er toch ook graag eentje zou willen hebben. Ik ben gek op industrial design en op do-it-yourselfen, daarom wilde ik er graag zelf eentje maken van een koperen pijp.
IpadHolder1
Klik hier al je de video niet kunt zien.
IpadHolder6
IpadHolder7
Het is eigenlijk ontzettend simpel om een Ipad houder te maken van koper, je moet er alleen wel wat energie in steken! Qua prijs ben je niet perse goedkoper uit zoals je dat bij de meeste DIY’s wel bent, dit komt voornamelijk doordat de koperen kapjes wat prijzig zijn (althans, degene die ik gekozen heb). Hier zou je een goedkoper alternatief voor kunnen uitkiezen van bijvoorbeeld ander materiaal zoals messing, maar dit heeft wel een andere kleur (geel/goud achtig). Ook is het mogelijk om koper te buigen i.p.v. dat je elleboogjes en t-stukken moet gebruiken om de bocht te maken, dit kan het ook iets goedkoper maken. Hoe je het ook vormt en hoe duur je het eindresultaat ook maakt mag je helemaal zelf bepalen ;)
IpadHolderbenodigdheden1
De producten en maten die ik heb gebruikt zijn:
  • Koperen pijp van 1 m, (15 mm) verdeeld in:
    1x 20 cm
    2x 15 cm
    2x 10 cm
    4x 3 cm
  • 4 elleboogjes (15 mm)
    2 t-splitsingen (15 mm)
  • 4 kapjes/dopjes (15 mm)
  • Alleslijm
Deze maten passen bij de normale maat Ipad, niet bij de Ipad mini. Mocht je een andere tablet hebben of niet zeker weten of jouw tablet gaat passen, meet de boel dan zelf even op en pas deze aan naar je eigen wens. Een koperen pijp kan je kopen vanaf 1 m lang en je houdt uiteindelijk maar een klein stukje over! Ik heb zelf gekozen voor een doorsnede van 15 mm, maar je kunt ook kiezen voor een smallere of juist bredere pijp. Bekijk even de materialen en bedenk zelf wat jij mooi vind voor jouw houder. Alle producten zijn verkrijgbaar in de bouwmarkt, ik ben naar de Hornbach gegaan.
IpadHolder2
IpadHolder5
Ik ben gegaan voor koper omdat ik dit een mooie en eigenlijk best chique kleur vind, maar voornamelijk omdat koper vrij zacht is waardoor je er makkelijk mee kunt werken. Voor het op maat maken van de buizen kan je het beste een metaalzaag of een buizen-snijder gebruiken (geen gewone zaag!). Ik heb zelf een buizen-snijder gebruikt en deze kost rond de €4,- euro en deze is verkrijgbaar in diverse bouwmarkten. Hiermee krijg je het meest recht gesneden resultaat en het is ook erg handig in gebruik.
Ik gebruik een alleslijm omdat ik geen koperlijm kon vinden, een medewerker raadde mij ook 2 componenten lijm aan wat je ook goed kunt gebruiken maar dit vond ik persoonlijk iets te prijzig. Bovendien is alles-lijm prima omdat het maar om een houder gaat waar je niet aan gaat hangen bijvoorbeeld ;) De alleslijm kost rond de €3,- en de 2 componenten lijm rond de €9,-.
IpadHolder4
Het eindresultaat vind ik echt ontzettend stoer, het is een unieke houder die niet iedereen heeft en ik ben er erg trots op. Ik vind het gewoon gaaf dat deze houder er industrieel uitziet en dat ik hem helemaal zelf gemaakt heb! Je kunt de houder gebruiken voor je Ipad, voor je (kook)boek en voor bijvoorbeeld een schilderij of fotolijstje.
IpadHolder3
EN: This is a DIY to make a Ipad or book holder, from a copper pipe. You need a copper pipe divided in: 1x 20 cm, 2x 15 cm, 2x 10 cm, 4x 3cm + 4 elbows + 2 t-split + 4 caps and glue that you can use on copper. Use a pipe-cutter to divide the pipe in the different pieces. Then glue all the pieces together like I show you in the video. Easy as that! Make sure it’s all straight and let it dry. It’s an industrial design, made by you.
More home decor DIY’s?
Gebruiken jullie ook een Ipad/boek houder?
xoxo Tara
@taraverbon
dit artikel was niet van mij maar ik vond dit wel leuk om te tonen
xx margo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate