Zoeken

vrijdag 21 november 2014

Bobbi Brown Kerst 2014 ❤ Travel brush set


 Meerdere merken komen in hun kerstcollectie uit met kwastensets en vaak zijn ze in verhouding een stuk goedkoper dan dat je alle kwasten los zou kopen. De set die Bobbi Brown uitbrengt trok direct mijn aandacht. Ja, dit is een héle goeie! Deze set is limited edition en hoort uitsluitend bij de kerstcollectie van 2014. Klik verder voor meer info!

De travel brush set van Bobbi brown hoort bij de huidige kerstcollectie, al zie je dat niet direct aan de verpakking. Het doosje (meer een platte clutch) heeft een mooie krokohoes die er heel stijlvol uit ziet.

Als je de hoes opent zie je alle kwasten die er in zitten. Dit varieert van poederkwast tot mini oogschaduwkwast, de basics die je eigenlijk nodig hebt.
 Bovendien: wat is er nu leuker dan bij de counter zo’n prachtig cadeautje voor jezelf af te rekenen? Daarover gesproken, dit is echt een ultiem mooi cadeau.

Hier zie je ze naast elkaar. Sommigen zijn kwalitatief wat beter dan anderen.

Ik begin met het allerkleinste kwastje, de ultra fine eye liner. Op alle kwasten staat de naam van de kwast, dus je weet zo precies waar hij voor is. Dit is dé kwast die ik eigenlijk nog miste in mijn collectie! Met dit kwastje kan je een perfect lijntje onder je ogen zetten. Hij is piepklein en heel stijf, maar niet op een pijnlijke manier met aanbrengen. Precies goed!

De enige kwast die mij iets tegenvalt, dit is de eyebrow kwast. Kwalitatief is hij heel anders dan de anderen, zou zo uit een goedkope make-up set kunnen komen. 

Het lijkt in eerste instantie op een mini concealer kwastje, maar het is de eyeliner kwast. Mini klein en eigenlijk doet hij hetzelfde als de eerste kwast, je kan er een mooi lijntje mee maken. Hou ik van!

De kwast der kwasten die iedereen in zijn collectie moet hebben: de blending kwast. Hij is wel wat aan de grote kant (voor mijn iets té groot voor iedere dag) maar het is wél een ‘echte’. Super zacht, perfect om je look mooi mee te vervagen.

Aan het uiteinde van de blending brush zit de concealer kwast (gekke combinatie eigenlijk). Dit is een echte concealerkwast, precies goed om onder de ogen te gebruiken bijvoorbeeld. Plat en stijf maar niet té hard.

Dan hebben we nog de eye shadow brush. Dit is een perfect kwastje om gewoon oogschaduw mee aan te brengen. Hij is iets aan de zachte kant, maar als je graag met losse poeders werkt zou ik toch de concealerkwast gebruiken daarvoor.

Dan de eerste grote kwast: de face blender. Dit is een iets stijvere poederkwast. Hij zit tussen een stijve kabuki kwast en een hele zachte poederkwast in.

En ten slotte de sheer powder brush. Deze kwast is bedoeld voor poeder maar is zo ontzettend zacht en mooi gevormd, ik denk dat hij ook goed werkt bij blush en highlighter. 

Wat kan ik zeggen? Alle kwasten zijn echt van topkwaliteit. Allemaal super zacht en eigenlijk zijn het toch wel allemaal basiskwasten.

Als ik even kijk wat er dan echt nog mist: een blushkwast en een kwast om te shapen. Verder heb je in één klap alles. Ja, ik ben fan!

Bobbi Brown Kerst 2014 ❤ Travel brush set

Ik ben onder de indruk van dit setje en vind het een heel leuk cadeautje. Zeker als je wilt beginnen met echt professionele kwasten is dit een hele goede start. Je hebt niet veel meer nodig eigenlijk. Ook vind ik de clutch erg mooi en als je veel reist is dit ook een ideale manier om je kwasten veilig mee te nemen. De set kost €130. Dit lijkt veel, maar in verhouding is dit voor 8 kwasten best betaalbaar. Dat is omgerekend €16 per kwast (en daar krijg je de mooie clutch ook nog bij, die heb ik nieteens meegerekend). Als je ziet dat Bobbi Brown face blender normaal zo’n €45 los kost en de eyeshadow brush €30,50, dan kan je ongeveer raden hoe enorm veel geld je bespaart door dit zo te kopen. xxx margo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate