Zoeken

donderdag 12 februari 2015

teske de schepper #2


deze week is het aan teske voor haar artikel hier is de link voor haar blog : http://www.teskuh.nl/
Ik ben al enthousiast bezig met de verzorgingsproducten van Dr. Hauschka, maar het werd ook eens tijd dat ik de make-up ging proberen. Vandaag review ik vier kleuren van de Dr. Hauschka lipsticks.
Zoals ik al eerder vertelde ik Dr. Hauschka een merk dat volledig natuurlijke producten maakt. Dat betekent dus dat ze vrij zijn van synthetische geur en conserveringsmiddelen, dat er geen minerale oliën, parabenen en siliconen in zitten en dat veel van de ingrediënten biologisch en fairtrade zijn. Beter kan je het bijna niet krijgen. Vroeger was ik altijd een beetje sceptisch over dit soort merken, want op de een of andere manier had ik het idee dat hun make-up nooit goed kon werken (geen idee waarom, want ik had er 0,0 ervaring mee). Nu weet ik wel beter.
Een aantal van de ingrediënten van de Dr. Hauschka lipsticks zijn rozenbloesems, wondklaver, rozenbottel, amandelolie, abrikozenpitolie, jojoba, rozenwas, bijenwas, candelillawas en carnaubawas. Dat zijn aardig wat verzorgende ingrediënten op een rij. Je bent dus verzekerd van gehydrateerde, zachte lippen wanneer je deze lipsticks draagt. Ik vind het helemaal mooi.
De kleuren die ik heb mogen ontvangen zitten allemaal in de rode/roze kleurzone. Ik was blij toen ik zag dat er ook wat donkerdere tinten bij zaten, want daar ben ik natuurlijk groot fan van. De lijn bestaat in totaal uit 12 verschillende kleuren, dus er zit sowieso iets voor je tussen. Een leuk feitje waar ik achterkwam: mijn tante gebruikt deze lipsticks ook! Ze zijn dus sowieso voor elke leeftijdscategorie geschikt.
15 Violet Marble – 16 Pink Topaz – 13 Red Quartz – 04 Warm Red
Zoals je ziet is het met het pigment helemaal in orde bij deze lipsticks. Alleen de lichtroze variant lijkt wat minder goed te presteren. Grappig, want het effect vind ik uiteindelijk best mooi. Het is wat subtieler dan de kleur die je in de huls zelf ziet. De lipsticks zien er hier heel glanzend uit, maar op je lippen valt dat reuze mee.
Violet Marble
Deze eerste tint is donkerroze en hoewel ik er even aan moest wennen, vind ik het uiteindelijk erg mooi. Het is een kleur die je ietsje ouder laat lijken (omdat hij ietwat bruinig is), dus daar moet je van houden. Een volwassen kleur, die bij mij prima werkt voor elke dag.
Pink Topaz
Deze zal vrijwel iedereen mooi staan. Een lieflijk, roze kleur die vrij onopvallend is en dus bij erg veel looks past. Deze is het meest gangbaar als je net begint met lipstick dragen! Je kan hem ook makkelijk opbouwen, met slechts een laagje zal hij nog wat minder opvallend zijn.
Red Quartz
Dit is een aparte kleur! Het is rood, maar niet felrood. Hij heeft iets weg van oranje, maar is niet écht oranje. Ook zit er iets bruins in. Het is een mengelmoesje! Ik denk dat deze enorm mooi staat bij rossige dames en ook bij vrouwen met een getinte huid. Een perfecte lipstick voor vurige types.
Warm Red
En dan tot slot, de klassieke rode kleur die in de stash van iedereen zou moeten zitten. Dit is een hele mooie, warme, rode tint die ik gelijk de rest van de dag heb gedragen. Ik ben er dol op!
Nog even een extra foto van deze laatste tint: kijk hoe mooi! 
1
Mijn schoonmaakdoekje na alle swatches
Ik was positief verrast door de Dr. Hauschka lipsticks. Ik wist al wel dat mijn vooroordeel van vroeger onjuist was, maar toch was ik benieuwd of ze me net zo blij konden maken als een lippenstift van Kiko. Dat deden ze! Ik vind het hele mooie tinten, met de lichtroze als mijn favoriet. De lipsticks glijden gemakkelijk over je lippen, houden ze inderdaad zacht en gehydrateerd en blijven een uur of 3 mooi op hun plek zitten. Een maaltijd overleven ze niet, dan moet je ze even bijwerken.
De Dr. Hauschka lipsticks zijn voor €16,95 per stuk te koop bij winkels als Ekoplaza, Vitamin Store en andere winkels die natuurlijke cosmetica verkopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate