Zoeken

dinsdag 24 maart 2015

uit pauline's keuken #9

KIDSPROOF: SUSHI VOOR KIDS



Post by: Pauline on mrt 15, 2015 | 9 Comments
,
Tuurlijk, er zijn kinderen die sushi echt te gek vinden. Kinderen die alles lusten en niet bang worden van rauwe vis en gekke ingrediënten. Ik was ook zo’n kind, het schijnt dat ik als klein meisje dol was op rolmopsen. Dat is haring ingelegd in zuur. Ik moet er nu niet aan denken, maar toen vond ik het lekker. Maar deze pannenkoek sushi vind ieder kind lekker. Dat beloof ik je!
Dus als jij een sushi date met je Mr. at home hebt, dan rol je deze gewoon even voor de kleintjes in huis. Moeilijk is het niet en ik denk zomaar dat je er heel veel punten mee scoort. Je kunt de Nutella ook vervangen door jam. En in plaats van banaan kan je ook ander fruit nemen. Maar dit rolt zo lekker. Leg er dan wel sushi-stokjes bij he? Dan kunnen ze alvast een beetje oefenen. Er bestaan ook speciale chopsticks voor kids van het Deense merk Rice, die zitten aan elkaar vast. Super handig, ook voor volwassenen die niet met stokjes kunnen eten. En met je handen mag ook, zo doen de Japanners het tenslotte ook.
sushi voor kids
Ingrediënten voor 1 persoon
1 banaan, het liefst een rechte
pannenkoek
1 el Nutella + iets extra
Klein handje nootjes (bijv. pistache of amandelen)
Zo maak je het
Bak de pannenkoek volgens het recept. Je kunt ook een boekweitpannenkoek nemen.
Laat de pannenkoek iets afkoelen en bestrijk hem dan met een flinke lepel Nutella.
sushi voor kids
Leg de banaan in het midden van de pannenkoek en rol hem op.
Bestrijk de bovenkant met nog een klein beetje Nutella.
Hak de nootjes en strooi deze over de sushirol.
Snij de pannenkoek-sushi in stukjes.
Serveer de sushi voor kids met chopsticks.
sushi voor kids

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate