Zoeken

vrijdag 31 oktober 2014

DIY Clipboard Calendar


Op Pinterest zag ik al vaker de DIY Clipboard Calendar voorbij komen en nu veel van jullie (en ik ook!) weer veel bezig zijn met school, dacht ik dat het een goede tijd wat om deze do it yourself ook eens te proberen! Je kan je kalender helemaal zelf maken zoals jij wilt, dus je kan er ook nog wat creativiteit in kwijt.
DIY Clipboard Calendar
Ik ben achter de computer gekropen en heb gebruik gemaakt van de website Picmonkey.com Deze website is heel erg makkelijk in de omgang en hier kan je naast foto’s bewerken, ook eigen templates maken. Wanneer je op de site komt, kies je dan voor het knopje ‘design’. 
Sommige lettertypes en opties zijn alleen verkrijgbaar als je ervoor betaald, maar er blijven zat lettertypes over die ook leuk zijn. Hier kan je dus helemaal je eigen gang gaan en je kalender ontwerpen zoals jij wilt! Je kan ook overigens aan de slag gaan in Word, maar ik had net wat meer opties en vrijheid in Picmonkey vandaar dat ik daarvoor heb gekozen of je kunt natuurlijk Photoshop gebruiken!
DIY Clipboard Calendar
Wanneer je je kalender af hebt, sla je deze op waarna je deze kunt uitprinten op A4 papier. Ik heb 3 variaties gemaakt, waarvan deze met kleur!
DIY Clipboard Calendar
Je kan ‘em laten staan op bijvoorbeeld je bureau maar je kan deze ook ophangen aan het metalen clipje. Hij kost €3,99 Als je wilt kan je het bord ook nog een leuk kleurtje geven, maar ik vond zelf de bruine kartonnen feel van de board wel heel erg mooi.
DIY Clipboard Calendar
Je kan helemaal naar eigen smaak je kalender ontwerpen. 
 Het is niet perse een ontwerp waar je veel tekst kwijt kunt op een bepaalde datum, maar dat vind ik niet erg. 
DIY Clipboard CalendarDIY Clipboard Calendar
Het leek mij ook leuk om per maand een ander thema te maken. In de maand oktober denk ik vaak aan Halloween en daarom heb ik deze maand een iets ‘creepy’ thema gegeven door de druipende letters en de groene kleur. De maand december kan je bijvoorbeeld een kerst-thema geven!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate