Zoeken

vrijdag 13 februari 2015

serena verbon #3

ik zag deze hele leuke DIY bij beautylab ( http://www.beautylab.nl/)
dus deze week heb ik 2 artikels van andere bloggers.

DIY: Glow Jars

Aaaah, ik baal! Mijn shoplogfilmpje wilde gisteren niet uplaoden, toen had ik de kwaliteit iets verlaagd, en toen ging het wel. Ik wilde het filmpje net voor jullie online zetten, maar toen bleek het maar 1 minuut nogwat te duren in plaats van 13 minuten! Baal, baal, baal. Vandaag dus nog maar even een DIY die ik al in concept had gezet. Ik probeer het filmpje voor morgen online te krijgen en anders kan het misschien pas als ik in Nederland ben. Of een fotoshoplog, wat heeft jullie voorkeur? In elk geval: sorry.

Glow Jars zijn echt ZO ontzettend cool! Heel sfeervol en magisch als tuindecoratie, of gewoon leuk voor binnen. Glow Jars komen het beste tot hun recht in het pikkedonker. Ze doen me denken aan potten met vuurvliegjes. Het ziet er nostalgisch en tegelijkertijd sci-fi uit. Niet?
Wat heb je nodig?
- glazen potten
- handschoenen
- breekstaafjes/glow-in-the-dark sticks (€0,80 bij Action)
- schaar

Op de foto zien jullie een pot Glow-in-the-dark verf staan van de Hema, die ik uiteindelijk niet heb gebruikt. Deze verf is vrij dik en niet echt geschikt voor de Glow Jars. Het is wel echt cool, deze verf, dus die zal ik nog even bewaren voor eventueel een andere DIY :)
Bij de Action kocht ik Party Sticks voor slechts 80 cent! In principe heb je hier genoeg aan voor zo'n 8-10 potten. De rubberen handschoenen hadden we nog thuis (haren verven) en de glazen potten zijn gewoon jam- en groentepotten waarvan ik het etiket heb verwijderd die ik goed heb omgewassen.
Glow-in-the-dark sticks bevatten een inhoud die giftig is, het is dus erg belangrijk dat er handschoenen worden gedragen!  Draag eventueel ook een beschermende bril.
Pak de sticks in verschillende kleuren (althans, dat geeft het leukste effect vind ik) en breek ze op verschillende plaatsen. Je hoort het een beetje kraken en je ziet dat de lichtgevende vloeistof zich door de sticks verplaatst.

Wat je vervolgens doet moet je heel voorzichtig doen. Knip de stick aan één kant door. Pas op dat het afgeknipte stukje niet in je oog vliegt en dat de vloeistof er niet meteen uitlekt.
Houd het opengeknipte uiteinde in de glazen pot (of fles, in dit geval) en tik hem heen en weer tegen het glas aan. De inhoud spettert eruit. Beweeg de stick op en neer zodat de spetters zich gelijkmatig over de pot/fles verdelen.
Herhaal dit met alle kleuren in alle potten die je hebt.
In de stick zitten glazen staafjes (don't ask me why) die je voorzichtig moet verwijderen. Wat ik heb gedaan is de pot uittikken boven de vuilniszak en de staafjes die bleven plakken weggehaald met een satéprikker.
In het normale licht zien de Glow Jars er niet zo indrukwekkend uit…

…maar in het donker des te meer!
Glow Jars branden zo'n 1 – 2 uur, afhankelijk van de kwaliteit van je glow-in-the-dark-sticks. Later bedacht ik me dat je, als je dat hebt, ook gebruik kunt maken van glow-in-the-dark-nagellak. Dit blijft altijd 'glowen'!
Glow Jars zijn echt gaaf om te maken, maar wees alsjeblieft wel voorzichtig met het lichtgevende spul en de stukjes glas.
Until next time,
Serena Verbon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Translate