Laten we beginnen met wat er allemaal in de doos zit. Natuurlijk het belangrijkste, namelijk de tang. Waar ik meteen erg verbaasd over was, was dat hij eigenlijk heel licht is. Best heel erg fijn als je bedenkt dat je geen klepje hebt om je haar in vast te zetten en je dus met twee handen moet gaan werken om je haren te krullen. Als tweede zit er een warmte bestendige handschoen bij, deze is zeker handig voor wanneer je nog nooit met een dergelijke tang gewerkt hebt.Hoewel ik de handschoen fijn vind om mee te oefenen, denk ik toch dat ik hem in de toekomst minder zal gaan dragen omdat je je haren maar moeilijk voelt door de handschoen en je daardoor sneller een plukje weer laat vallen. Als laatste zit er ook een opbergtasje bij. Ik weet niet precies of deze ook warmte bestendig is en je de tang er meteen kan indoen, maar hij is alleszins erg handig voor wanneer je op reis gaat en je liever geen snoeren los in je koffer doet.
 photo IMG_9802_zps4fbddb65.jpg
Wat natuurlijk als eerste opvalt aan deze krultang, is de vorm. Het is niet je klassieke krultang die overal even dik is, maar hij heeft de vorm van een kegel. Aan de basis is hij het dikste, namelijk 25mm en naar de bovenkant toe wordt hij dunner en dunner. En dit effect zie je dan uiteindelijk ook terug in je krul. Meer naar het hoofd toe zal hij dikker zijn dan aan je puntjes. Zelf vind ik dat dit er super tof uitziet! Wanneer je de krullen uitkamt, krijg je een beachy effect.
 photo IMG_9778_zps4d5c11de.jpg
Ook heeft hij geen klepje zoals een klassieke krultang. Dit heeft natuurlijk zijn voor- en nadelen. Het is maar wat je het prettigste vindt! Persoonlijk vind ik het het fijnste zonder, omdat mijn haar heel snel een lelijke knik krijgt als ik een krultang gebruik met klepje. Het nadeel is dan weer dat je je lok haar zelf moet vasthouden.
 photo IMG_9768_zpsde286112.jpg
Ook de bediening is erg simpel gehouden. Een aan en uit knopje en twee knopjes om de warmte te regelen. De laagste temperatuur die je kan instellen is 130°C en de hoogste is 210°C. Op het schermpje kan je vervolgens zien hoe warm je hem zet en wanneer de tang klaar is met opwarmen, wat erg snel gaat heb ik al gemerkt! Hij is in een piep en een zucht opgewarmd.
 photo IMG_9766_zps89445a3f.jpg
Waar ik in het begin een beetje bang voor was, was dat ik de tang niet zomaar ergens zou kunnen neerleggen wanneer hij warm is. Bij mijn andere krultang is dat namelijk best een probleem, hoewel er zo’n voetje op zit klapt de tang altijd naar voren door het snoer en kan ik hem niet zomaar om het even waar neerleggen. Dat was dan ook één van de eerste dingen die ik even heb uitgeprobeerd bij de remington pearl wand voor ik hem aanzette. Tot mijn grote verbazing blijft hij perfect op zijn voetje liggen en ik moet ik mij dus helemaal geen zorgen maken wanneer ik hem even neerzet om een ander plukje te pakken.
 photo IMG_9782_zps5283bda1.jpg
Oké, jullie dachten nu waarschijnlijk dat deze reviews van mij was maar dat was hij dus niet.
ik heb hem van een website http://www.fonq.be/nl_BE/
dus deze staat op mijn verlanglijstje en ik wil graag jullie mening hie rover hebben.
xxxx lisa