photo PicMonkeyCollagefilm_zps03190695.jpgJe ziet hem op het moment overal ! en ik wil hem ook graag hebben. De Fujifilm Instax Mini 8 is op dit moment DE gadget die iedereen wil, maar is hij de hype ook waard? 
daarom review ik hem nu even over van een andere blog! en op het einde geef ik dan mijn echte mening kijken jullie mee?
-by lifestylespot:
Het principe van de camera is heel erg simpel. Je neemt een foto en nog geen 5 minuten later heb je een afdruk voor je liggen. Daar bovenop komt nog eens dat je hem kan krijgen in een aantal super schattige pastelkleurtjes! Zo is er wit, blauw, geel en roze.
De Fujifilm werkt dus nog met een rolletje. Hoewel ik het niet echt een rolletje kan noemen aangezien de foto’s er plat ingaan, haha! In een ‘rolletje’ zitten 10 foto’s en zijn best aan de prijzige kant per pakje. Een goede tip is dus om ze bijvoorbeeld online te kopen via eBay, daar betaal je er zo’n €1 voor.
 photo fcf1eedc-5bae-4c8f-8989-0b3cb7d162f8_zps8fda46d3.jpg
De film vervangen is erg gemakkelijk. Aan de achterkant van de camera bevindt zich een klepje en de rest spreekt eigenlijk voor zich. Je moet gewoon de juiste kant naar onder leggen en het klepje weer dicht doen. Ook kan je op de achterkant zien hoeveel foto’s je nog over hebt. Erg handig voor als je eens wat wil proberen te fotograferen en je niet zeker weet of het in 1 keer gaat lukken!
 photo IMG_1320_zps507ba345.jpg
Het maken van een foto is absoluut kinderspel. Je duwt op het knopje naast de lens om hem aan te zetten, waardoor de lens zich opent. Wanneer het rode lichtje stopt met knipperen weet je dat de camera klaar is om foto’s te nemen! Ook hebben ze dit leuke speelgoedje voorzien van een aantal simpele standen. Met een draaiknop bij de lens, draai je hem zo naar de stand die je wilt. Zo kan je kiezen tussen: binnenshuis, zonnig, heel erg zonnig,… Met een oranje lichtje boven de verschillende standen geeft de camera zelf aan welke het beste is om te gebruiken op dat moment.
 photo IMG_1323_zpse10e0648.jpg
Wat me wel meteen opviel is dat de zoeker, of het beeld wat je ziet wanneer je door de camera kijkt, niet volledig overeenkomt met wat er dan werkelijk op de foto komt te staan. Hierdoor is het even oefenen met hoe je de camera het beste vasthoudt om zo alles netjes op de foto te krijgen. Ook een scherpe foto heb je niet op 1 2 3. Even oefenen is het dus zeker!
 photo IMG_1328_zps2e7d9339.jpg
De camera vind ik zelf super vormgegeven! Echt zo’n stevig, schattig ding. Door de verschillende kleurtjes lijkt hij natuurlijk eens zo hard op een stuk speelgoed! Ook houdt de camera lekker en goed vast. Ik kan me nog herinneren dat wij vroeger zelf een Polaroid camera hadden en dat die heel vierkant en onhandig was. Dat is bij deze zeker niet het geval, hij is licht en compact! Zeker niet zo klein als een digitale camera, maar hey, die foto’s hebben ook hun plekje nodig daarbinnen!
De kwaliteit van de foto’s zijn natuurlijk niet wat we tegenwoordig gewend zijn. Op een korte tijd zijn we allemaal heel erg verwend geweest met de meest prachtige foto’s in HD. Dat moet je van deze camera zeker niet verwachten. Hij maakt leuke kliekjes voor erbij, maar is niet geschikt voor bijvoorbeeld een reek vakantie foto’s. Wel hebben ze een toffe old-school look, alsof je zo 35 jaar terug in de tijd reist. Erg leuk voor collages of om op je kamer te hangen!
  • Prijs Instax Mini 8: €89,-
  • Pakje foto’s: €13,99
  • Te koop bij onder andere Van den Borre & Urban Outfitters
Conclusie? Het is een erg tof speelgoedje als extra camera, voor als je eens wat anders en speciaals erbij wilt hebben. Natuurlijk is dit ook een gigantisch goede cadeau-tip!
Groetjes, Pauline
oke nu mijn mening nadat ik dit artikel heb gelezen:
voordelen:
- schattig
-leuk en zoals paulien al zij old-school effect komt goed over
- een kei toffe gadget
nadelen:
-redelijk prijzig
-ik moet er zelf voor sparen
-je kan er niet zo heel veel foto's mee trekken per film
oke dan was dit mijn conclusie laat achter in de comments hoe jullie hem vinden:
xxx lisa